Friday, October 14, 2016

KILANG STORY 4: SLANG

Assalamualaikum..

Rasa dah lama tak update pasal kilang aku. Haha. Ni pon takde nak update sangat. Just my daily conversation with my operators.

Story 1-

B: Mustafa, tukar glove tu. Dah kotor la.

M: Ya boss? Ada apa?

B: Tak....saya cakap tukar la glove lain. Kan da kotor tu.. *sambil tunjuk kat tgn dia*

M: *muka blur sambil tengok dua2 belah tangan, di kepal di buka*

B: Haiyaa....ituuu guuluuffff, kasi tukar baru laaa.. Taraaa shushi (cuci=bersih) lagi maaaaa....

M: Ohhh!! Ya saya tuka sekarang. Saya tuka sekarang..

*tepuk dahi, masuk office tahan gelak*

Story 2-

M: Nabila boss! Esok pakai kep bulu??

B: Hah? Ape mustafaa???

M: Esokk, jalan itu F&N...pakai itu kep buluu kan?

B: Ohhhh..Ye mustafaa. Pakai cap blue (penutup botol kaler biru) yer.. Ok??😁

M: Ok2

*ingat kan apeee laaa bulu2*

Rosak rosaaak... Rosak bahasa melayu aku. Kita plak kena blaja slang bangla dia. Hahahaha 😂😂😂

No comments: